سیستانیها

لطفاً نظرات و انتقاداتون رو درباره وبلاگ به ما انتقال دهید. با تشکر مدیر وبلاگ

سیستانیها

لطفاً نظرات و انتقاداتون رو درباره وبلاگ به ما انتقال دهید. با تشکر مدیر وبلاگ

دهه فاطمیه تسلیت باد

دهه فاطمیه به همه شیفتگان بی بی فاطمه زهرا (س) تسلیت باد

در دهه فاطمیه ، ایام شهادت دخت مکرم نبی اسلام ، قرار داریم . طاهره ای  که  سراسر زندگی اش سرشار از آموزه های والای انسانی واخلاقی است . از هر سمت وسو که مورد توجه قرار گیرد، معرفت آموز است وسرمشق دهنده  است

فاطمه (س) را باید به تنهایی ومطلق ومجزا از وابستگی های ارزشمندش تنها ، به عنوان یک انسان در نظر گرفت تا پی به علو درجاتش برد وبی هیچ اغراق افسانه ای ، ارزش های آسمانی اش را درعین آنکه بر زمین خدا ودر میان خلق خدا راه می رفت وزندگی می کرد،به بررسی نشست . دختر رسول گرامی اسلام بودن ویا افتخار همسری ابر مردی چون علی را داشتن ویا مادر سلسله نورانی امامت بودن و...، اینها همه به تنهایی هر کدامشان فضیلتی گرانسنگ وبی همتاست ، اما باز در حق فاطمه ، ره انصاف ننموده ایم اگر تنها به اعتبار همین گونه فضایل قومی ونسبی اش به او بپردازیم وشخصیت وی  را با همین نگاه به قضاوت در آییم . نه ، فاطمه زهرا (س) ، خود به تنهایی باید نگریسته شود تا به گفته زیبای دکتر شریعتی _ «دانسته شود که فاطمه ، فاطمه است » . فاطمه را پاره تن رسول خدا دانستن نیز نگاهی دیگر ، که هر دو نگاه ونگرش نیز منبعث ومأخذ از تعاریف خود رسول خدا (ص) است . که هرزگاهی به تناسب مقام وموقعیت های پیش آمده ، کلامی وعبارتی را در باب مقام گرامی حضرت زهراء (س) به سلک سخن در می آورند .

آری فاطمه ، منسوب به پیامبر است . عزیز وپاره تن رسول خدا است ، اما او به تنهایی نیز کرامتی والاتر از اینها را دارد . او خود مادر پدر خویش است . مادر همان شخصیت بزرگواری که دخترش را پاره وجود خود وقوت قلب خود می داند وبه راستی این زن  مطهره را چه صفات وخصلت های ممتاز ی مگر بوده است که چنین قابل ستایش والهام می تواند باشد ؟ از طریق  پدر وهمسر وفرزند ، به فاطمه نزدیک شدن ، یک نگاه است  واز طریق خودش واز مسیر خصوصیات فردی خودش  به او تقرب جستن ، نگاهی دیگر واما درس آموزتر وبه تحصیل شناخت حقیقی وتحقیقی از مقام ومرتبه فاطمه نزدیک تر ودقیق تر .

داستان حضرت فاطمه (س) ، داستان تاریخی ومنحصر به فرد یک انسان پای بند به ارزشهای والای ایمانی وانسانی است که تا سر حد جان وتوان مقید ومتعهد به مبانی فکری ودینی خود بوده است . داستان او شرح دلپذیر عواطف بلند آسمانی وروایت رویای ایمان وایثار واعتقاد انسانی است . داستان شنیدنی پارسایی وعفت وکرامت یک زن پیراسته واراسته به آرایش روحی ومعنوی است .  حکایت یک بانوی وظیفه شناس ویک همسر. ستونی است که کنار او آرامشگاه مرد زندگی است . قصه او شرح قناعت ها وبسندگی های دنیایی ودل بستن به زیور های حقیقی تر وماندنی تر است . فاطمه (س) سمبل یک بانوی ارزشمند والگو به لحاظ حضور ، مثبت وتأثیر گذار در محیط خانه ودر محیط جامعه است .

فاطمه (س) را باید اینگونه شناخت . از طریق خودش ودر خودش ، فاطمه را با فاطمه و در فاطمه باید به معرفت نشست . هر چند که باز هم باید گفت « ما عرف حق معرفتک » 

 


سخنانی گوهر بار از بانوی بزرگ اسلام:

ای علی ! من از پروردگارم شرم دارم که چیزی از تو درخواست کنم که توان برآوردن آن را نداشته باشی .

از دنیای شما محبت سه چیز را در دل من نهاده شد: تلاوت قرآن ، نگاه به چهره پیامبر وانفاق در راه خدا

آنگاه که درروز قیامت برانگیخته شوم ، گنهکاران امت پیامبر اسلام (ص) را شفاعت خواهم کرد.

نظرات 5 + ارسال نظر
ملیحه شنبه 5 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 11:49 http://iamalone.blogfa.com

سلام
ممنون.
شما اولین نفر بودید که نظر دادی. منم اولین نفرم. :دی
خیلی ممنون از لطفتون.
مطلبتون عالی بود.
امیدوارم همیشه موفق باشی.
خوش باشی.
خدانگهدارتون

سلام
وبلاگ شما هم تعارف نباشه خیلی مطالب قشنگی داشت
امیدوارم روز به روز بهتر از اینی که هست بشه
در سایه پروردگار همیشه موفق باشی
خداحافظ

محیا شنبه 5 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 16:08 http://www.atasheshg.blogfa.com

سلام بابا
دست درد نکنه من رو خوشحال کردی قدم روی چشم من گذاشتی از نظر قشنگت هم ممنونم
با زهم از این کارها بکن به من تنها سری بزن لطف می کنی
بازم تشکرم
بای
یا علی

سلام
خواهش می کنم
قابل شما رو نداشت
می خوای جبران کنی بیا وبلاگ نظر بده
خوشحال می شم زیارتتون کنم
علی یارتون
خداحافظ

ققنوس یکشنبه 6 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 14:48 http://qoqnous.blogsky.com + http://doci.persianblog.com

سلام دوست عزیز
از اینکه به وبلاگ محقرم توجه دارید ممنون!
موفق باشید!

منصوره دوشنبه 7 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 01:58 http://sori.blogsky.com

فکر کنم وبلاگها وقتی زیباست که از بهترین ها می نویسیم وبلاگ قشنگی

سلام
صد در صد
نباید به زیبایی ظاهر وبلاگ توجه کرد
شرط مهم توی وبلاگ گوناگونی مطالب هستش
مرسی از نظرت
بازم این ورا بیا
خداحافظ

گل رز دوشنبه 7 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 06:53 http://www.yekghadamtabehesht.blogfa.com

بتاب ای مه تو بر کاشانه ی من

که تاریک است امشب خانه ی من

بتاب ای مه حسن مادر ندارد

حسین من کسی بر سر ندارد

متاب ای مه که تا کلثوم وزینب

نبینند روی مادر در دل شب

بتاب ای مه که تا با حال خسته

دهم من غسل پهلوی شکسته

بتاب ای مه که بینم روی نیلی

بشویم در دل شب جای سیلی

بتاب ای مه که شویم من شبانه

به اشک دیده جای تازیانه

بتاب ای مه که زهرایم جوان است

به زیر خاک امشب او نهان است


________________________________________

سلام خسته نباشید

فرا رسیدن ایام جانسوز فاطمیه تسلیت باد

اپ کردم

یا زهرا ادرکنی
[گل][گل][گل]

سلام
فرا رسیدن ایام فاطمیه تسلیت باد
منم تو وبلاگم از بی بی نوشتم
می تونی بری ازشون استفاده کنی
دوباره بهت تسلیت می گم
تونستی یه سری به وبلاگ ما بزن
خداحافظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد